Žiupsnis kultūros

Vakar namie pradėjau Akiros Kurosawos filmų retrospektyvą. Mane ši perspektyva šiek tiek gąsdino, kadangi iki tol vienintelė mano patirtis su šia japonų legenda buvo šiaip ne taip per didžiausius vargus įveikta pusė Septynių samurajų. Antroje pusėje pradėjo kvailioti subtitrai, tad su palengvėjimu atsidusau ir atidėjau savišvietą geresniems laikams.

Tačiau ne per seniausiai nusprendžiau, kad Kurosawą – kaip ir Pink Floyd – reikia prisijaukinti. Tad vakar pradėjau nuo Ikiru (Gyventi). Žinoma, XXI a. dėmesio sutrikimo sindromas man būdingas vos vos mažiau nei multipleksuose spragėsius kemšančiams vaikėzams, bet nuklydusi buvau tik keletą kartelių, nes filmas iš tiesų įdomus. Tiesą sakant, lėtas tempas ir tingus kameros judėjimas tik dar labiau įtraukia į šią giedro liūdesio ir subtilios ironijos pilną per vėlai atrasto gyvenimo istoriją.

Vėliau IMDb persiskaičiau vieną komentarą apie tai, kad tie multipleksiniai vaikėzai tokių filmų nesupranta, ir taip jiems ir reikia – tegu turi savo Karibų piratus, o Kurosawa tesidžiaugia tikri kino mylėtojai. Siaubingai arogantiška. Man labai liūdna, kad šiuolaikiniams žmonėms taip sunku susikaupti neskubriai meditacijai ekrane – aišku, kaip visada, liūdniausia dėl savęs pačios. Aš vis tikiuosi, kad tą kantrybę ir atidumą galima išsiugdyti.

Jei kas turi noro kurį vakarą pamedituoti priešais amžinai pirštų atspaudais nutepliotą mano kompo ekraną, maloniai prašom registruotis. Turiu vyno, kažkokiu būdu savaitgalio alkio priepuolį išgyvenusį sūrio gabalą ir pusę pernokusio pomelo greipfruto (beje, tyrimai rodo, jog pastarųjų lupinėjimas žiūrint filmą smarkiai sumažina norą tuo metu ieškoti ko nors internete).

***

Po tris kartus paklausiau Florence & The Machine “Rabbit Heart” ir “You Got the Love” ir galutinai nusprendžiau, kad šiai raudonplaukei moteriškei priklauso geriausias balsas visame muzikos versle. Man laukinis lūžinėjantis stūgavimas visada mielesnis už tobulai R&B stiliumi išvinguriuojamas oktavas, kad ir kiek ten jų būtų.

Reklama

Parašykite komentarą

