Information overload

Skaitau eilinį straipsnį apie tai, kad Facebook kažkaip vėl tobulina lindimo į mūsų gyvenimus efektyvumą, o tai kelia daug žmogiškųjų problemų. Mes esame baisiai užversti internetu, elektroniniu paštu, Facebook, Twitter, mobiliais telefonais ir jų žinutėmis bei visu įmanomu informaciniu triukšmu. Mums blogai gyventi.

Nežinau, asmeniškai nesusidūriau. Pažįstu žmonių, kurie kas penkios minutės telefone tikrinasi paštą, įskaitant atsibudę naktį. Pažįstu žmonių, kuriems atrodo, kad FB ryja gyvenimus, todėl jie vis kompulsyviai “meta” šį blogį, o po to vėl sėkmingai sugrįžta. Yra žmonių, kurie Twitteryje rašinėja kas trys minutės. Arba tokių, kurie niekad nenukelia nykščio nuo mobiliako klaviatūros. Bet, nors į šiuolaikinį komunikacijų pasaulį esu įsijungusi ganėtinai tvirtai, nė viena iš šių komunikacijos priemonių man grėsmės nekelia. Ir tai nėra bandymas nuo savęs nuslėpti, kad esi alkoholikas. Tiesiog visi šie išvardyti dalykai yra įrankiai, o ne savaiminis gėris, ir naudoti juos reikia kaip įrankius.

Aš Facebooke turiu 249 draugus. FB yra kaip supermoderni telefonų ir gimtadienių knygutė, kurioje kaip bonusas integruoti pranešimai apie kultūrinius įvykius ir linksmi YouTube filmukai. Pakankama priežastis ten užsukti kartą per dieną (ir dar kelis kartus po maždaug 30 sek., atsakant į kvietimus ar komentarus). Ar FB ėda mano gyvenimą? Tikrai ne.

Twitterio išvis nenaudoju. Na, tik darbe, bet man visada kyla klausimas: “Ką, po velnių, aš čia turėčiau rašyti?” Asmeninių draugų mintis matau FB, o net pati įdomiausia ir linksmiausia įžymybė kas 3 min rašinėdama labai greitai išsikvepia.

Naujienas sužinau Guardian.co.uk (pasaulio) ir Delfi.lt (Lietuvos, bet šitas riboju, nes nervuoja). Jas skaitau rytais darbe, jei nėra jokio labai skubaus darbo. Jei yra, naujienos niekur nedings. Beje, priklausomybe nuo žinių serga mano mama – geresnė naujienų tarnyba už BNS. Nieko tokio, geriau tegu žiūri Euronews, negu pro langą, kad po to šantažuotų visą kiemą.

Kas čia dar? Telefono sąskaitos mažos, nes tingiu maigyti tuos mažus nepatogius klavišus, o elektroninio pašto ir padoraus greičio interneto mano plytukėje rasti turbūt neįmanoma. Nors nežinau, nebandžiau.

Teliko griežtai nežiūriu. Nebent futbolą ir filmus. Bet gerus filmus rodo vėlai vakarais, tad kartais tenka per vidurį jų užmigti. Labai nepatogus reikalas.

Žodžiu, susidorojus su daugybe informacijos, man dar lieka begalė laisvo laiko darbui, vaikščiojimui, draugams, muzikos klausymui, buitiniam alkoholizmui, maisto gamybai (Šio savaitgalio menas – salotos skono ledai. Bet vakar juose jau pajutau ir lengvą kokoso poskonį.), nevykusioms romantikoms, svaičiojimams, fantazijoms, istorijoms ir alternatyviems gyvenimams. Ir daug miego, nes aš esu miegalė, ot.

Parašykite komentarą

