Mama Africa: Įsivažiuoju į atostogas

Pirma diena

Atsibudusi ryte išsišiepiau iki ausų: pro langą veržėsi saulės spinduliai, paukštukų balsai ir akį glostanti žaluma. Turint galvoje, kad prieš kelias dienas Vilniuje buvau pakliuvusi į medžius varčiusią pūgą, nesunku įsivaizduoti, jog jaučiausi lyg kitoje planetoje. Tiesa, susižavėjimą trumpam sutrikdė du įdomūs faktai: grotos ant lango ir ant pro langą matomos išorinės namo sienos užklijuotas didelis ir ryškus apsaugos įmonės lipdukas, perspėjantis apie “armed response“. O-keeei…

Nutarusi per daug galvos dėl to response nesukti, įlindau į maloniai vasariškus rūbus ir išėjau ieškoti draugijos bei pusryčių. Radau ir Alwiną, ir miuslių, ir saulės nušviestą sodelį, kuris tiesiog prašyte prašėsi, kad po jo jazminų krūmu kas nors tingiai gurkšnotų kavą ir dalintųsi istorijomis.

Papusryčiavę iškeliavome į vieną iš nedaugelio šios kelionės žygių pėsčiomis: Pietų Afrikoje, kaip ir JAV, žmonės nėra linkę vaikščioti, jei gali važiuoti. Aišku, dėl didelių atstumų einant pėsčiomis nelabai ką ir pavyks pamatyti, bet apžiūrėti mūsų Rosebank rajonėlį ir šalia jo įsikūrusį Keiptauno Universitetą nuosavos kojos buvo pats tas.

Seniausias Pietų Afrikos universitetas buvo įkurtas 1829 m., o 2013 m. buvo vienintelė Afrikos švietimo insitucija, patekusi tarp 200 geriausių pasaulio universitetų pagal Times reitingą. Stalo įkalnėje įsitaisęs Upper Campus alsuoja klasikine, vijokliais apaugusia elegancija, o nusigręžus nuo jo atsiveria įspūdinga pietrytinių priemiesčių panorama. Mes čia apsilankėme šventinę dieną, tad universiteto teritorija buvo neįprastai tuščia, bet jos gatvelėse kelerius metus praleidęs Alwinas užtikrino, kad paprastai jose akademinis gyvenimas verda visu pajėgumu.

Apžiūrėję universiteto teritoriją, palypėjome aukščiau įkalnėn, prie Cecil Rhodes paminklo, kuriam vietą, pasak Alwino, šis didis žmogus numatė dar tebebūdamas gyvas. Teisingai, reikia juk apsvarstyti, kokia forma ateities kartoms perduosi savo nemarią dvasią.

This slideshow requires JavaScript.

Nuo kalno šiurpindami vairuotojus nusileidome gatve be šaligatvio ir išėjome pasivaikščioti po dailų ir ganėtinai prabangų Newlands rajoną. Prisižiūrėjau daug lipdukų, skelbiančių apie armed response, ir dar daugiau tvorų – Alwinas man netgi pavardijo labiausiai paplitusius smaigų, spygliuotų vielų ir jų kombinacijų variantus. Bet užtat namai gražūs, sodai žali, krūmai žydi, o poroje vietų netgi sugebėjau rasti figmedžių, kuriuos uostyti turbūt galėčiau valandų valandas.

Namo grįžome Main Road, kuris turi tokią žavią ypatybę – tęsiasi beveik 30 km nuo pietinių miesto prieigų iki paties centro. Tokia, sakyčiau, Islandijos gatvės priešingybė: paskambinęs draugui ir pasakęs, kad esi Main Rd davai susitinkam, jį tik sunervintum.

Grįžę sulaukėm Davido su šunimis (jis jų turi du ir abu kasdien gabenasi į darbą universitete) ir, palikę jį dar šiek tiek padirbėti, išsivedėm šunėkus pasivaikščioti. Jau anksčiau minėto Tako sesuo Mika labai nori pasivaikščioti iki tos akimirkos, kai išeina už savo teritorijos ribų, o tada ima vilkti koją už kojos ir kitokiais būdais sabotuoti visą misiją. Šiaip ne taip apėję pirmojoje nuotraukoje pavaizduotą stadioną su vaizdu į kalną, grįžome namo ir ėmėme ruoštis vakarienei mieste.

Valgėme populiarioje ir triukšmingoje Kloof gatvėje įsikūrusiame italų restorane “Mitico“. Mano makaronai buvo puikūs, o ir meniu su paaiškinimu, kaip reikia itališkai atbulai mojuoti rankomis sakant “Capisce?“, irgi nebuvo prastas. Mums besimėgaujant maistu, šaligatviu išdidžiai pralingavo moteriškė su tona skalbinių ant galvos. O kodėl gi ne?