Mama Africa: Vyno keliu

Penkta diena

Netikėtumai tęsiasi: Stalo kalnas pasislėpęs. Ta proga dienos planas – kelionė į vynų krašto atkarpą tarp Stellenbosch ir Franschhoek su tikslu priragauti vyno iki nugriuvimo (man) ir šiek tiek kultūringai jo paragauti (vairuotojui Alwinui) bei nusipirkti tiek butelių, kad tilptų į lagaminą su visais kitais daiktais (man), ir tiek, kad tilptų į tokią gan erdvią tanko bagažinę (Alwinui).

Kelias į Stellenbosch vedė pro oro uostą, iš kurio aš buvau atvežta jau visai sutemus, tad nebuvau pastebėjusi palei greitkelį plytinčių townships su prie jų prisišliejusiais lūšnynais. Pastarųjų dėka nuotaika subjuro ilgam (bent jau iki pirmos vyno taurės). Labai daug šia tema tikrai nepapasakosiu, tik galiu pasakyti, kad mano galvai labai sunku suvokti, kaip vienoje valstybėje gali taip sklandžiai išsitekti pirmo ir trečio pasaulio šalys. Be abejo, žinojau, kad PAR Gini indeksas yra ketvirtas nuo galo visame pasaulyje (neskaitant šalių, kurios nepateikė duomenų), bet žiūrėdama į statistikos lenteles to nesuvokiau taip aiškiai, kaip sėdėdama Hyunday Santa Fe ir važiuodama degustuoti vyno pro vieną ant kitos sugrūstas pašiūres iš šiferio ir plastiko.

Pravažiavus Stellenbosch atsivėrė tokia daili vynuogenojų eilėmis nuklotų slėnių panorama, kad jau kažkaip nebeišėjo būti labai surūgusiai. Pasiekę itin fotogenišką Helshoogte perėją, išsukome link pirmojo dienos laimikio – Thelema. Aš čia atradau nuostabų shirazą (kurį vakar labai sėkmingai suvartojome su Gabriele), o Alwinas nieko nelaukęs ėmėsi pirkimo dėžėmis, nes reikėjo apsirūpinti ir asmeninėmis atsargomis, ir įvykdyti artimųjų užsakymus. Dar čia radome labai įspūdingą tetutę, kuri vis prašė mūsų ją nufotografuoti įvairiomis vynų žinovės pozomis, šypsojosi kaip vidutinio dydžio krokodilas, išvadino mus vokiečiais, išvadino Alwiną medicinos studentu ir apskritai uoliai mus linksmino.

Kitas punktas – už poros kilometrų esantis Camberley vynuogynas, kurį Alwinas su nostalgija prisiminė iš ankstesnio vizito, kuomet beragaujant vyną ūkio savininkas jį daugmaž nugirdė. Šįkart mums vynus pristatinėjo kitas vyrukas, bet šis irgi buvo neprastas: jau nuo vidurdienio ramiai sau degustavo kartu su klientais, daug šnekėjo ir pasirodė bežinąs apie Lietuvą. Žinios susidėjo iš to, kad Lietuva yra va tooookio mažumo, ir joje daug medžių. Apie medžius žino todėl, kad pirmasis jo sutiktas lietuvis buvo medkirtys. Aš tokio padaro gyvenime nesu sutikusi, bet štai – pasirodo, Lietuvoje ne tik yra medkirčių, bet jie dar ir gyvena Londone bei pasakoja pietų afrikiečiams apie lietuvišką medieną.

Išeidama užsiroviau ant keturkojų Camberley gyventojų – dviejų žiauriai mielų labradorų. Vienas iš jų ką tik buvo apgraužęs kažkokį apipuvusį obuolį ir mielai juo pasidalijo apseiliodamas man ranką.

Toliau –  vėlgi čia pat netoliese įsikūręs Zorgvliet ūkis (per visą laiką taip ir neišmokau nei tarti, nei rašyti šito pavadinimo, tad ir dabar nuorodą radau tik su didele Google pagalba). Įspūdingi balti Cape Dutch stiliaus pastatai ir aplink plačiai nusidriekę vynuogynai taip ir prašėsi fotografuojami. Iš pradžių pasirodė, kad su žavingu afrikaans akcentu kalbantis barmenas kažkodėl mūsų vizitu ne itin apsidžiaugė, bet išvydę dosnia ranka pripildytas taures degustavimui nutarėme, kad mes jam turbūt visgi patikome. Vynas mums irgi patiko, ypač žavus lašišos spalvos cabernet franc.

Kadangi nė viename iš trijų ūkių neradome Alwino mamos užsakytų vyno, grįžome į Thelemą paimti jai “ko nors panašaus“. Už baro stovėję vyrukas baisiai mumis apsidžiaugė, o atsisveikindamas priminė, ka jie dirba iki 17 val., tad dar lauks mūsų kokią 16:45. Tada nuvažiavome į šalimais esantį Hillcrest uogyną, kur apsirūpinome pietumis ir saldžiomis dovanomis draugams.

Baigę reikalus šalia Stellebonsch, pavažiavome 20 km į rytus, kur mūsų laukė très Français miestelis Franschhoek. Jį 1688 m. įkūrė 176 nuo pasiutusių prancūzų katalikų pasprukę hugenotai, ir vynuogynų pavadinimai iki šiol puikiai atspindi elegantišką baltųjų miestelio gyventojų kilmę. Kad ir mūsų aplankytas Haute Cabrière. Tiesa, po visų išragautų vynų man jau visi atrodė “labai skanūs“, o Alwinas tvirtai nutarė, kad šis ūkis bus paskutinis ir saugumo tikslais jam reikėtų valandėlę kitą praleisti niekur nevairuojant.

Pirmyn atgal išvaikščioję ne itin ilgą pagrindinę miestelio gatvę, logiškai pavadintą hugenotų garbei, ir iš tolo apžiūrėję paminklą tiems patiems hugenotams, gavom lietaus ir nutarėme, kad būtų pats tas metas vakarienei. Kadangi Franscchoek yra laikomas PAR vyno ir maisto sostine, galima buvo tikėtis labai didelio gėrio. Deja, pirmas mūsų išsirinktas restoranas ketino atsidaryti tik 18 val., tad mes dar turėjome beveik valandą. Radom kitą, bet tas pasirodė beketinąs 18 val. užsidaryti. Būtume ėję ieškoti trečio, bet tas lietus kažkaip gadino reikalus, tad tiesiog pradėjome nuo deserto antroje vietoje, o tada sklandžiai perėjome prie normalaus maisto pirmoje.

Padavėjai paminėjus vyną mūsų veidai turbūt pasirodė labai iškankinti, tad ji greit perėjo prie kitų pasiūlymų. Pavyzdžiui, sugebėjo man prie vegetariško burgerio garnyrui dar įpiršti su žolelėmis troškintų grybukų. Jie buvo baisiai skanūs, bet aš tikrai nesitikėjau, kad burgeris už maždaug 15 Lt ganėtinai aukšto lygio restorane bus TOKIO dydžio ir turės TIEK visokių priedų. Alwinas irgi nuskriaustas neliko, tad susidoroti su visu tuo maistu pavyko tik prisimenant badaujančius Afrikos vaikus. Beje, susipažinusi su PAR porcijų dydžiais aš nutariau, kad mielai mokėčiau tą pačią kainą už tai, kad trečdalį porcijos restoranas paaukotų žmonėms, kuriems to maisto realiai reikia.

Prisikimšę ir atlikę dienos programą tingiai grįžome į Keiptauną, ir jau nebepamenu, ką veikėme vakare. Gal tai buvo vienas tų vakarų, kai 23 valandos žmonės ėmė lūžinėti vos sulaukę 22 val.

This slideshow requires JavaScript.